Google
 

jueves, marzo 29

NOTA AL POST D’AVUI

Navegant avui per la xarxa he descobert que com a mínim hi ha dos persones més amb blocs personals que plantegen qüestions de debat polític local. Són en Martí Obiols http://mobiols.blogspot.com i en Nacho Pinedo http://nacho-opinions.blogspot.com, tots dos de l’Entesa dels Olesans.

Des d’aquestes línies us dono la benvinguda a la infopista política local, per anomenar-ho d’alguna manera, especialment desprès de molts anys de durs articles a la revista l’opinió signats amb pseudònim. Espero que mantinguem debats polítics productiu on-line.

DIJOUS 29 DE MARÇ: ESCALFANT MOTORS…

Queden dos mesos per les eleccions municipals i tots els partits estem escalfant els motors per quant soni el tret de sortida de la campanya electoral. Els “gurús” del màrqueting polític diuen que en durant una campanya electoral no es poden guanyar les eleccions però si perdre-les. En tot cas, tinc prou clar que allò que serà decisiu el dia 27 de maig, quan els ciutadans i les ciutadanes han de dipositar el seu vot a l’urna serà el comportament que tenen i han tingut al llarg de la legislatura els diferents partits polítics.

Desprès de molts dies de feina elaborant el nostre programa electoral i confeccionar la nostra candidatura, arriba l’hora de la veritat, de saber si hem encertat en les nostres propostes i si el nostre projecte polític convenç a la societat civil. Els socialistes fem avui la nostra festa, una festa de presentació de candidats i propostes. De moment ja han confirmat la seva assistència unes 120 persones, per tant, podem dir que tot apunta a un important èxit de convocatòria. Tot i que fins les 20.00 hores no podrem confirmar.

Puc dir que hauran sorpreses en el transcurs de l’acte, tant pel que fa als missatges com pel que fa al format. Les sorpreses es deuen a que ens fa l’efecte que els ciutadans estan una mica farts de les tradicionals campanyes electorals, de que els qui han governat no siguin capaços d’acceptar errors i que els qui han fet oposició no siguin capaços de reconèixer èxits. Però siguem clars, quan es governa, quan es prenen decisions de vegades s’encerta i de vegades s’erra.

Crec que tenim el millor candidat, la millor candidatura i les millors propostes. Però, en qualsevol cas, són els olesans i les olesanes els que ho han de decidir. Espero que la festa sigui un èxit i que els models de política i de ciutat del PSC tornin a engrescar a la ciutadania per tal que ens torni a dipositar la seva confiança.

Avui que sortim per primer cop a escena són imprescindibles un parell d’agraïments i una felicitació:

-Un sincer agraïment a tots els companys de l’equip de govern per la feina feta i els esforços dedicats durant aquests quatre anys.
-Una felicitació i un agraïment al company i amic Jaume Monné. La felicitació per la gestió al capdavant del PSC d’Olesa que ens ha permès créixer i cohesionar-nos com a col·lectiu polític. L’agraïment, per la confiança dipositada en la meva persona per afrontar aquest nou repte.

Per cert, a tots els socialistes olesans, moltes gràcies pel vostre suport i confiança i que tinguem molta sort avui.

martes, marzo 27

27 DE MARÇ: EL SEGLE XXI I LES NOVES TECNOLOGIES APLICADES A LA PROPAGANDA POLÍTICA

La propaganda és un fenomen que ve de lluny. De fet, el seu origen el trobem en el marc de la institució eclesiàstica al segle XVII quan el Papa Gregori XV va crear “De propaganda fide” amb la finalitat de propagar la fe cristina a través de dos mecanismes: la censura del llibres prohibits i l’edició en diversos idiomes de les obres afins a les idees religioses.

En l’àmbit de la comunicació política, la propaganda ha estat utilitzada des de la Revolució Francesa i l’han fet servir tot tipus d’ideologies i règims. Al llarg de la història contemporània trobem diverses corrents propagandistes: la propaganda Lenninista, la propaganda Hitleriana (vinculada a la figura de Goebbels), la propaganda Franquista (vinculada a El NO-DO).

En l’actualitat la propaganda política s’emmarca en un model democràtic en el que cada Partit Polític edita la seva pròpia propaganda. De fet, fins ara parlàvem de tres tipus de propaganda:

- La propaganda negra: un clàssic del joc brut en el que la font adopta una identitat deliberadament falsejada, tot i que el contingut pot ser veritable o fals.
- La propaganda blanca: fa servir la veritat, el missatge es cert i la font s’identifica.
- La propaganda gris: es situa a cavall entre els dos anteriors. La font pot estar identificada però el missatge tendeix a ser mentida.

Durant aquests dies una força política local, concretament el Bloc Olesà, ha dissenyat un nou format de propaganda: la propaganda sorprenent, es a dir, aquella que deixa sorprès al lector per lo incomprensible del seu contingut. No faré cap comentari al respecte del seu contingut entre d’altres coses perquè no l’he entès. Només em queda clar que el divendres passat va haver una assemblea però respecte dels punts de l’ordre del dia només em queda clar que no s’ha de tenir presa però tampoc pausa, que algun dia es farà alguna reunió per parlar de dos programes electorals, que hi ha dos caps de llista (???) i que qui vulgui ser candidat del bloc només ha de portar una fotocòpia del seu DNI. També es possible que la meva capacitat de comprensió estigui molt limitada, es per això, que adjunto la convocatòria per tal que cadascú faci la seva pròpia interpretació:

Vagi per avançat que amb aquest escrit no pretenc ferir la sensibilitat del Bloc Olesà, com vaig comentar en el post d’ahir la intenció d’aquest diari es comentar la campanya electoral pròpia i aliena, cadascú que faci la valoració que vulgui. Per cert, no pretenc generar un debat sobre el pressupost dels diferents partit en campanya, el PSC també fa fotocòpies per les seves convocatòries, només em refereixo als continguts.

En altre ordre de coses, ja són públiques les candidatures del PSC i de CiU, però això ja ho comentarem en un altre moment. Per últim, avanço que més endavant parlarem de “la propaganda negra” i el seu ús tradicional per alguna de les forces polítiques d’Olesa.

lunes, marzo 26

Diari de campanya

“Sólo cabe progresar cuando se piensa en grande,
sólo es posible avanzar cuando se mira lejos”
Ortega y Gasset

El divendres 23 de març, els socialistes olesans reunits en assemblea de militants, varem aprovar per unanimitat la candidatura del PSC a les properes eleccions municipals. Motivat per això, per les meves responsabilitats com a número dos de la candidatura i com a director de campanya del PSC que he decidit modificar el meu bloc per tal de convertir-lo en un diari de campanya.

Només em faltava tenir clar quan convertiria el bloc en diari de campanya. Finalment ho faig avui, motivat per l’acceleració de la campanya electoral. Avui, quan he arribat a treballar a l’Ajuntament he connectat Ràdio Olesa i gairebé totes les notícies estaven relacionades amb les forces polítiques d’Olesa: elecció de la candidatura del PSC, presentació de la candidatura de CiU, bicefàlia del bloc olesà, l’acte polític de l’Entesa dels Olesans... Això m’ha fet arribar a la conclusió que la campanya ja havia començat, que totes les forces polítiques estaven ja en clau electoral i que si volia fer un seguiment comentat de la campanya havia de començar ja, especialment si no hem volia deixar cap anècdota.

Per tant, avui estreno nou format de bloc, un diari de campanya. La meva intenció es abocar informació des d’una doble vessant: com a candidat del PSC i com a responsable de campanya.

En resum, des d’aquest diari de campanya intentaré fer a tots els lectors partícips dels detalls, les experiències i anècdotes de la campanya electoral pròpia i aliena. Tot això des d’ara i fins que es constitueixi el nou Consistori.